Cevap:Film Tanıtımları (20.7.2013 22:09:48)
bu film özellikle şeniz ve hanife öğretmenlerim için. şok sonları sevdiklerini sanıyorum.
başkalarının hayatı
aslen basarili ve rejime baskaldirmayip onunla gidecegi yere kadar yasamaya calisan oyun yazari georg dreyman (sebastian koch), basarili ve taninmis sevgilisi christa-maria sieland'la (martina gedeck) olabildigince kimsenin hayatina karismadan yasamaya calismaktadirlar. kodaman kultur bakaninin maria'ya olan ilgisi neticesinde guvenlik bakanliginin ve akabinde sert, goreve tamamen bagli sorgu yuzbasisi gerd wiesler'in (ulrich muhe) olaya karismasiyla bu ikilinin -ozellikle de dreyman'in hayati- hayatlari hic arzu etmedikleri bir hale burunur. 1980 lerin dogu almanyasinda baskici sosyalist rejim altinda birkac insanin durduk yere hayatlarinin kesismesi sonucu ozel hayatin gizliligi, dostluk, baskaldiri, gorev, vatan sevgisi, politika ve ask konusunda ilginclikler sunan basarili bir tarihi kesit sunar film bizlere.
olağanüstü güzel bir film.
alman sinemasından.
aslında izlediğim ''en çok'' ödül almış film.
'' yabancı dilde en iyi film akademi ödülü, césar award for best foreign film, avrupa film ödülleri en iyi film ödülü, avrupa film ödülleri en iyi senaryo yazarı, polonya film ödülleri en iyi avrupa filmi ödülü, lola en iyi yönetmen ödülü, bağımsız ruh en iyi yabancı film ödülü, bafta en iyi yabancı film ödülü, los angeles film eleştirmenleri birliği yabancı dilde en iyi film ödülü, david di donatello ödülleri en iyi avrupa filmi, lola en iyi senaryo ödülü, londra film eleştirmenleri birliği en iyi senaryo ödülü''
dışarıda pırıl pırıl bir güneş,açık balkon kapısı,''yaz tatili modundayım, 135 dakika izleyemem bu filmi'' demiştim,yanılmışım.izledim.
bittiğinde aklıma gelen bir öykü vardı,hani adamın biri kırlarda gezerken gördüğü kozaya müdahale eder,kelebek dışarı çıkamıyor sanır ve bir delik açar ya kozaya,işte o öykü.
tüm iyi niyetiyle kelebeğe yardımcı olmak ister aslında,ama zamansız bu yardımın kelebeğe bir faydası olmaz.kanatlar yeterince açılmaz ve kelebek yerde sürünür,hiç uçamaz.
işte bu öykü aklıma geldi film bittiğinde.
wiester kapının zilini çaldırmasaydı ne olurdu acaba?
korku içinde yaşayan,ilaç bağımlısı christa'ya cesaret verici o konuşmayı yapmasaydı?
hala bir sürü soru soruyorum kendime,olaylar öyle bir gelişsin ki ''no point of return''olmasın istiyorum.neredeyse senaryoyu bir daha yazacağım,daha iyi bir son için.
ah,yaşam hep seçimlerle şekilleniyor.''iyi bir insan için bir sonat''ı dinleyen adam kötü olamaz ki!
dreyman'ın konuşamadan taksi ile uzaklaşması filmin dramatik sahnelerinden biri.kendi adına teşekkür edebilecekken christa için ne diyebilirdi ki?
''iyi bir insan için bir sonat''tan sonra ''iyi bir insan için bir roman''
konuşmadan-konuşamadan duyguları ifade edebilmenin güzel yolları,müzik ve edebiyat.
ve sinema...
Ekler
-------------------------------------------
untitledbaska.bmp (Gösterim:1)
-------------------------------------------
İmza: