Cevap:Film Tanıtımları (3.5.2014 12:50:17)
İÇİMDEKİ DENİZ
Ötenazi meselesini en derinlikli işleyen yapımlardan biri olan İçimdeki Deniz'de gösterdiği performans ile Javier Bardem destan yazıyor. Filmde, Ramon Sampedro'nun 30 yıldır yatağa bağlı yaşamı, dokunaklı bir dille sinemaya aktarılmış. 30 yıldır bir yatakta geçen trajik bir hayat... Gençliğinde geçirdiği bir kazadan sonra hayatla tek ilişkisi deniz manzaralı penceresidir.
Hayatına iki kadın girer: Avukat Julia ve köylü kızı Rosa. Bu iki kadından biri, boynundan aşağısı felçli adama hayatın anlamını tattırır ve onun "kurtuluşunu" sağlar.
Amenabar, Ramon Sampedro'nun gerçek yaşam öyküsünü anlattığı kitaptan etkilenmesi sonucu sinemaya aktardığı hikaye "hep böyle bir film yapma hayalini kurdum" dedirtecek cinsten. Amenabar, kitaptan neden etkilendiğini bilmediğini ve kitabın senaryolaştırılması aşamasında da kitaba sadık kalmaya çalıştığını söylüyor. Yönetmenin büyüsüne kapıldığı öykü, insanın var oluşuyla, yaşam ve ölümle ilgili konulara dayanıyor. Yaşama sıkı sıkıya bağlı olduğu halde ölümü tercih eden birinin, Ramon Sampedro'nun öyküsü...
Sampedro, henüz 20 yaşında İspanya kıyılarından bir Norveç gemisine atlayarak çıktığı dünya yolculuğuyla, hayata bağlılığını ortaya koymuş oluyor. Sampedro'nun son günlerine tanık olduğumuz İçimdeki Deniz, araya serpiştirilen geri dönüşlerle, "o anın" gerginliğini vermeyi başarıyor. Sinema hayatının başında çektiği Tez filmiyle gerilim filmlerinde usta olduğunu kanıtlayan yönetmen, İçimdeki Deniz'de değindiği yaşamın can alıcı kesitlerinde, gergin anlar yaşatmayı biliyor izleyiciye. Bizi tek bir odanın içine alan ve değişen anlık ruh hallerinin ortağı edebilen bir sinema dilini yakalamış görünüyor Amenabar bu filmde de. Sinemanın öneminin hacim olarak büyük hikayeler değil, insanın yaşamda hesaplaştığı noktalara dokunmak olduğuna dair bir özü kavramış olmasını görmek içten bile değil.
Yattığı yataktan görebildiği pencerenin ardındaki yaşamı hayal ederek, 26 yıl öncesinden elinde kalanlarla yaşıyor Sampedro. Javier Bardem'in müthiş oyunculuğunun yanı sıra hikayeden aldığı ilhamla filmin başında, izleyicinin gönüllerinde taht kuran ve bir halk kahramanı oluveren biri Sampedro. Filmin makyaj ustası Jo Allen'ın da başarısıyla 60'lı yaşlarda birini canlandırabiliyor Bardem. 35 yaşındaki Bardem'in güçlü oyunculuğu, her ne kadar yönetmenin başarısı yadsınamazsa da, yönetmeni geri planda bırakacak noktada. Amenabar öyle bir oyuncu seçmiş ki, filmin başından sonuna kadar tek başına filmin etkisini koruyabiliyor. Bardem, İçimdeki Deniz'deki performansıyla ve Before Night Falls ve Collateral'de de bir hayli belirgin olan başarısıyla birlikte yılın en iyi aktörlerinden birine aday olmayı çoktan hak etmiş görünüyor.
Görsel olarak yalın ve etkili bir anlatım tercih edilen filmde, Amenabar yine düşlerine izin veren insanların yaşamlarını ele alıyor. Uçmak, dilediğince uçabilmek Amenabar'ın yaşam senaryosunun bir parçasını oluşturan ögelerden biri olarak İçimdeki Deniz'de de, düşlerle yaşam arasındaki ince çizgide yer alan bir öge. Bilinçaltının derinliklerine bazen tek bir kelime, bazen bir suskunluk veya basit bir kamera hareketiyle iniyorsunuz. Yüzleşmeye hazır olunması gereken bir çok soruyla karşılaşabilirsiniz; bu soruların her biri, filmin odak noktası olan ötenazide birleşiyor gibi görünse de, yaşamın tam ortasında duran, insanların akıllarını karıştıran belirsizlikler çok daha can alıcı bir hal alıyorlar. Ötenazinin etiği, yaşam ve ölüm hakkında dair sorunsallar, Sampedro'nun ağzından çıkan tek bir kelimeyle sükunetle çözüme kavuşuyor.
İYİ SEYİRLER.
Ekler
-------------------------------------------
53097.jpg-r_160_240-b_1_d6d6d6-f_jpg-q_x-xxyxx.jpg (Gösterim:2)
-------------------------------------------
İmza:
Bu mesaja teşekkür edenler: